Contact
Transparant Next
Rapenburg 26
2311 EW Leiden
Tel. 071-3030800
Email: info@transparant-next.nl
Start veilig bericht
Stichting Transparant Next
RSIN of fiscaal nummer
8532.25.710
Organisatie
Transparant Next heeft een Raad van Toezicht en een Raad van Bestuur.
Beloningsbeleid, financiƫle verantwoording en verslag van uitgeoefende activiteiten
Stichting Transparant Next brengt jaarlijks een jaarverslag uit met een toelichting op haar doelstellingen en activiteiten.
Daarnaast bevat het verslag een jaarrekening met daarin een toelichting op het beloningsbeleid en de financiƫle verantwoording.
Zie https://www.jaarverantwoordingzorg.nl
Missie
Stichting Transparant Next is een stichting zonder winstoogmerk.
De stichting wil de huisartspraktijk een snel bereikbare en toegankelijke Consultatieve Dienst van psychiaters, verslavingsartsen,psychologen en verpleegkundig specialisten bieden.
Huisartsen kunnen bij Transparant Next direct een advies vragen aan een psychiater, verslavingsarts, psycholoog of verpleegkundig specialist ten behoeve van hun clienten.
Transparant Next hoopt hiermee bij te dragen aan gepast gebruik van de GGZ door de kennis en expertise van specialisten toegankelijk te maken voor de huisartsenpraktijk.
Hiermee worden foutverwijzingen voorkomen, kan de huisarts en POH GGZ vaak zelf na de consultatie weer verder met de behandeling van de client en hoeft deze niet verwezen te worden.
Doelgroep
Huisartsen en POH GGZ en clienten met psychische klachten, die behoefte hebben aan een psychiatrisch of psychodiagnostisch advies ten aanzien van hun klachten of hun behandeling.
Doelstellingen
De Stichting heeft ten doel het zonder winstoogmerk:
leveren van clientgerichte, veilige en betaalbare zorg van goede kwaliteit in de breedste zin van het woord, in het bijzonder het behandelen van clienten met psychische klachten en psychiatrische stoornssen
door onder andere het doen van consultatie, het geven van beslisondersteuning, het verrichten van psychiatrisch en psychodiagnostisch onderzoek, en het geven van medicatie-, behandel-, en verwijsadviezen.
bekend maken van verworven en te verwerven kennis over en ervaring met deze zorg en begeleiding in ruime kring, onder andere door het geven van lezingen en cursussen voor hulpverleners,
het uitvoeren van behandelingen, het verrichten en bevorderen van onderzoek en het samenstellen van publicaties en audiovisueel materiaal.
Klachtenregeling
Iedereen die werkzaam is bij Transparant Next doet zijn best de huisarts/ POH GGZ zo goed mogelijk te adviseren. Toch kan het voorkomend dat iemand niet tevreden is.
Als er sprake is van een klacht, dan kunnen de volgende stappen worden genomen.
Stap 1
U kunt uw klacht het beste rechtstreeks uiten bij de behandelaar of medewerker op wie uw klacht betrekking heeft. Een gesprek met hem/haar is meestal de beste manier om aan te geven dat u een klacht hebt. Meestal leidt dit tot een bevredigende oplossing.
Stap 2
Als het niet lukt om tot een bevredigende oplossing te komen, dan kunt u over uw klacht in gesprek gaan met de klachtenfunctionaris van Transparant. Stuur u klacht naar klachtnext{at}transparant-leiden.nl.
Zij kan voor u bemiddelen of u adviseren bij de stappen die u kunt nemen. Uiteraard wordt uw klacht strikt vertrouwelijk behandeld.
Bij een klacht over de klachtenfunctionaris zelf kan contact worden opgenomen met Liesbeth van Londen, bestuurder van Transparant Next. Stuur u klacht schriftelijk naar lvlonden{at}transparant-leiden.nl
Wij streven ernaar om binnen 2 weken contact met u op te nemen.
Stap 3
Wanneer de klachten naar uw mening niet naar tevredenheid worden besproken binnen Transparant Next dan kunt u uw klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg.
Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Die kan bemiddelen, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden.
U bereikt het Klachtenloket Zorg door op werkdagen te bellen naar 070-310 53 92 (9.00 tot 17.00 uur) of te mailen naar info{at}klachtenloket-zorg.nl.
Meer informatie staat op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg
Stap 4
Als de bemiddeling met de interne en de externe klachtenfunctionaris niet leidt tot een oplossing kan de klacht schriftelijk ingediend worden bij de Geschillencommissie Zorg.
De klacht wordt dan een geschil.
Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt het geschil doet een bindende uitspraak. Dat betekent dat de partijen zich aan deze uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen deze uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover: www.degeschillencommissiezorg.nl.
U vult online of schriftelijk een klachtenformulier in, betaalt klachtengeld en stort eventueel het niet betaalde deel van de rekening in depot voordat de procedure start.
Aan de klachtenregeling van Transparant zijn geen kosten verbonden.
Aan de afhandeling van een klacht door de Geschillencommissie Zorg wel.